Azeri | English | فارسی

بهبود کیفیت

بهبود کیفیت

 

از ابتدای سال 1392 و بدنبال ابلاغ استانداردهای حاکمیت بالینی و ارزیابی بیمارستان ها به منظور شرکت در اولین جشنواره حاکمیت خدمات بالینی و همچنین ضرورت ایجاد ساختاری منسجم با هدف شناسایی نقاط قابل بهبود در ساختار و فرایندهای جاری بیمارستانی و نیز عملیاتی ساختن فعالیت های مرتبط با حیطه استاندارد سازی خدمات و بهبود کیفیت،  دفتر بهبود کیفیت به ساختار سازمانی بیمارستان بین المللی قائم (عج)افزوده و در حال حاضر طرح های اعتبار بخشی ملی و بین المللی(کانادا) جهت ارتقای کیفیت ارائه خدمات بالینی و ایمنی بیمار در راستای اهداف وزارت بهداشت،در این واحد در حال اجرا می باشد.

شرح وظایف :

  • تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان
  • تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان.
  • تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت،ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی.
  • پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت،داده ها،اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها.
  • تدوین سیستم ها و فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده.
  • تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی،قابل اندازه گیری،قابل دستیابی و زمان دار جهت فرآیندهای مختلف بیمارستان.
  • تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت بیمارستان.
  • تصویب و ابلاغ خط مشی و روش های دریافتی از واحدهای مختلف بیمارستان.
  • نظارت بر روند و اجرای خط مشی و روش های بیمارستان
  • پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحدهای مختلف بیمارستان.
  • ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در بیمارستان.
  • هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در کل بیمارستان
  • نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی 
  • مشارکت در ممیزی داخلی بیمارستان در راستای استانداردهای مختلف
  • تهیه گزارش ممیزی و پیگیری اقدامات اصلاحی
  • نظارت بر تحلیل شاخص ها و برنامه های عملیاتی
  • انجام سایر امور طبق دستور مقام مافوق